PALS

Vadgård Skole er en PALS-skole. Det betyder at alle lærere, pædagoger og ledere arbejder ud fra de pædagogiske og didaktiske metoder som PALS er funderet på.

PALS står for positiv adfærd i læring og samspil.

En grundantagelse i PALS er at elevernes adfærd er betinget af at de voksne omkring dem har fokus på det positive, de gør. PALS bygger derfor på en ressourcetilgang, hvor eleverne opmuntres og får positiv feedback på deres gode adfærd, da det virker mere motiverende end blot at sanktionere, når de gør noget som er i strid med reglerne for god adfærd.

Skolens ordensreglerne er derfor tydelige og positivt formuleret, så alle kender reglerne og ved hvad det er for en positiv adfærd som er gældende på skolen.

PALS-folder Vadgård Skole.pdf

PALS-Forventningstavle.pdf